عضو کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: آن کسی که شرایط بد اقتصادی را متاثر از وجود دو ارتش در کشور می داند باید بگوید که چقدر یکی از این ارتش ها که به نظر او اضافی است در هزینه های جاری نقش داشته است.

کاهش بیش از ۵۰ درصدی بودجه دفاعی کشور

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در واکنش به اظهارات اخیر مهدی پازوکی، مشاور اقتصادی معاونت زیربنایی سازمان برنامه و بودجه که در سخنان کنایه آمیزی شرایط بد اقتصادی فعلی کشور را متاثر وجود دو ارتش در کشور و  تخصیص بودجه به آنها دانسته بود، اظهار داشت: این سخنان از آن حرف های بی معنا و منطقی است که هرازگاهی از زبان برخی مقامات و مسئولان می شنویم.

وی با تاکید براینکه بودجه نیروهای مسلح  نسبت به بودجه کل کشور عدد و رقمی نیست، افزود: اغلب این بودجه به تدارک نیازمندی ها و تجهیزات دفاعی اختصاص می یابد و این اظهارات مانند حرف هایی است که بعضا آقای رئیس جمهور مطرح می کند.

پورمختار تصریح کرد: چنین سخنانی فرافکنی و توجیهی بر ناکارآمدی دستگاه هایی است که باید با برنامه ریزی و اطلاع از شرایط کشور تصمیمات منطقی بگیرند و بودجه را بر آن اساس توزیع کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی با تاکیدبراینکه بارها اعلام کرده ایم و همه هم می دانند که هزینه های جاری دولت روز به روز در حال افزایش است، گفت: آن کسی که شرایط بد اقتصادی را متاثر از  وجود دو ارتش در کشور می داند باید بگوید که چقدر یکی از این ارتش ها که به نظر او اضافی است در هزینه های جاری نقش داشته است. این در حالی است که آقایان هیچ گاه چنین آماری را ارائه نکرده اند.

پورمختار با بیان اینکه طبق آخرین آمار، بودجه دفاعی کشور با  کاهش بیش از 50 درصدی مواجه است، یادآور شد: ما از جایگاهی چون مشاور اقتصادی معاونت زیربنایی سازمان برنامه و بودجه که هم باید با برنامه کار کند و هم با حساب و کتاب سروکار دارد توقع داریم که این سوال را با عدد و رقم اعلام کند.

وی چنین حرف هایی را برخواسته از تفکری که معتقد است نیازی به ساخت موشک و دفاع از کشور نداریم برشمرد و تاکید کرد: این حرف ها در شرایطی مطرح می شود که کشور امروز به طور جدی به دفاع نیازمند است و ما باید بنیه دفاعی مان را تقویت کنیم.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ تصریح کرد: به هیچ وجه کلی گویی از یک مقام رسمی که حرف هایش باید منطبق بر آمار و ارقام باشد پسندیده و قابل پذیرش نیست. کشور برپایه فرمایش حضرت امام مبنی براینکه اگر سپاه نبود کشور هم نبود شکل گرفته است و روز به روز این فرمایش عینیت می یابد.

پورمختار در پایان با بیان اینکه این حرف های بی منطق ظلم به نیروهای مسلح است، خاطرنشان کرد: اگر بودجه نیروهای مسلح کشور را با بودجه نیروهای مسلح کشورهای دنیا و منطقه مقایسه کنید متوجه میشوید که ما یک دهم آنها به نیروهای مسلح کشورمان بودجه تخصیص می دهیم.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.